Min mand og jeg fik så mange dejlige og flotte bryllupsgaver, da vi blev gift. Her i blandt et gavekort til Ystad Saltsjöbad i Sydsverige fra noget familie. Vi valgte at booke et ophold, inden der kom en baby i familien. Og således var vi afsted i slutningen af oktober 2017. Det passede helt perfekt, for det var weekenden efter min fars bisættelse og derfor noget så tiltrængt. I dette blogindlæg kan du læse om mit første ophold på Ystad Saltsjöbad.

Mit første ophold på Ystad Saltsjöbad

Vi kørte afsted en lørdag lige over middagstid, og det tog lige omkring halvanden time her fra Nordsjælland af. Det er vitterlig ikke lang tid. Vi fik et deluxe værelse, som vi måtte betale lidt ekstra for udover gavekortet. Hertil kom bro og benzin. Da vi bookede lidt sent, var det det eneste ledige værelse. Men det var et dejligt værelse med god plads og flot udsigt over havet. Og så er jeg vild med den romantiske landstil. Både på værelset og hotellet.

Efter at have checket ind på vores værelse, gik vi ned i spa-baren. Her købte vi et par rejemadder og lidt at drikke. En øl og en most. Det var et par gode rejemadder, men vi fik altså også lov til at betale for dem. Da vi havde siddet og spist, besluttede vi os for at gå en tur udenfor. Både for at se området men også for at få lidt frisk luft. Lige uden for hotellet er der en badebro, hvor du kan tage en dukkert. Både sommer og vinter. Vi sprang over, ahem. Går du lidt mod højre langs med vandet, kan du se de fine, små huse.

Efter vores gåtur hoppede vi i vores badetøj og nød et par afslappende timer i spa-afdelingen. Der er lidt forskellige steder, du kan prøve men ikke noget vildt. Vi lå bl.a. i en lang varm pool, i en udendørs pool og ovenpå i sengeområdet. Her er der udkig over havet, og du kan tage vand, danskvand og nødder. Vi fik anbefalet at booke en The Creek Experience af min mands kollega. Det må blive næste gang, vi prøver den oplevelse.

Læs ogsåSpa-middagen på Torekov Hotell i Sverige

Med i vores booking var der en tre retters middag i Restaurant Port. Vi havde bestilt bord til kl.20:30. Derfor havde vi rigtig god tid i spa’en og til at gøre os fine efterfølgende. Vi fik et bord i den ene ende af restauranten, hvor vi kunne sidde i ro og mag. Der var ikke det store valg mellem retterne, men vi fik alligevel bestilt seks forskellige retter. Så kunne vi smage hinandens. Rigtig lækker mad der forkæler sanserne. Bagefter gik vi på værelset og gik ombord i minibaren samt så en film i TV.

Om morgenen gik vi ombord i den store morgenbuffet. Her er et godt og lækkert udvalg. Bl.a. kan du lave dine egne vafler. Der er også pocherede æg – egg benedict. Mit havde dog stået lige længe nok, så brødet og skinken var blevet lidt tørt. Synd. Og så var der alt for mange mennesker, så det var helt klaustrofobisk at hente mad. Efter vi havde spist morgenmad, tjekkede vi ud af vores værelse. Du må blive i spa-området indtil kl.14, så det benyttede vi os af, da vi ikke skulle hurtigt hjem.

Alt i alt havde vi et rigtig dejligt ophold på Ystad Saltsjöbad. Dog synes vi begge, der var alt for mange mennesker. Det var ikke rigtigt til at komme til de forskellige steder. F.eks. i det indendørs boblebad. Skal vi afsted igen en anden gang, og det skal vi, bliver det over et par hverdage. Der forestiller jeg mig ikke, der er lige så mange mennesker. Og åh ja, så vil jeg gerne derhen om sommeren, så jeg kan flyde i den store udendørs pool. Har du besøgt Ystad Saltsjöbad?

8 Comments

1. 18. juli 2021 / 15:17

Jeg/vi har aldrig været i Ystad Saltsjöbad, men det lyder bestemt som et sted der er værd at besøge🧖🏻‍♀️

Dog vil vi lytte til dit råd om at besøge stedet over et par hverdage. For vi er heller ikke til noget der er overcrowded🙈

Tak for anbefalingen👌🏻

Kh
    Louise M

• Louise
      18. juli 2021 / 22:12

Det er sådan et dejligt og fredfyldt sted, så der må I endelig tage på tur en dag ❤ Ja, sørg endelig for at booke en hverdag. Men her under corona er der nok færre mennesker end normalt. Dejligt du kan bruge den 😊
      Har I prøvet Great Northern i Kerteminde? Det hotel/spa er på min liste. Det skulle være fantastisk 😍
      Kh. Louise

2. Frederikke Michelsen
    4. december 2018 / 21:00

Hej, jeg skal afsted med min kæreste mellem jul og nytår og vi har booket en overnatning, da vi var så heldige at få et gavekort i gave. Jeg ville egentlig høre dig om der var andet end overnatningen som man burde booke eller reservere på forhånd? Evt nogle behandlinger eller andet hvis du ved hvordan det fungere:)) vil gerne være forberedt. Hilsen Frederikke

5. december 2018 / 21:37

Hej Frederikke. Det lyder fantastisk. Rigtig god fornøjelse med din kæreste 🙂 Jeg synes klart, du skal booke til det hele. Restaurant, behandling mv. Især i den periode, hvor der sikkert er mange gæster. Der er nok run på, så se du at booke bord i restauranten, til behandling mv. 🙂

3. 22. februar 2018 / 15:03

Jer skal afsted med en veninde om et par uger. Heldigvis på hverdage. Så håber jeg det går 🙂 Vi glæder os ihvertfald meget.

25. februar 2018 / 16:19

Ih, jeg ønsker jer den bedste tur 🙂 Og håber for jer, at der er langt færre mennesker der 🙂 Nyd det! <3

4. Ida
    9. februar 2018 / 18:46

Jeg glæder mig så meget, til at skulle derhen i næste weekend 🙂
    Håber vi kommer udenom en hektisk morgenmadsbuffet 🙂

11. februar 2018 / 23:15

Det kan jeg godt forstå 🙂 Det er virkelig et dejligt sted 🙂
      Haha ja, I må stå tidligt op og komme derned før alle de andre. Men det er nu ikke kun ved morgenmaden, jeg oplevede trængsel..