Status på Projekt Sund & Slank #2

Det er længe siden, der sidst har været et indlæg om mit Projekt Sund & Slank. Og jeg er egentlig ikke gået i stå med det. Jeg er faktisk i fuld krig. Især fitness er jeg stadig ret hooked på. Jeg har været afsted min. 2 gange om ugen og forsøger at nå det 3 gange. Faktisk er jeg blevet ret god til ikke at lave aftaler de dage, jeg gerne vil afsted. Det er stadig de samme holde, jeg går på: Latin Mix, StepFit Intro og Zumba. Jeg prøvede også Pilates en enkelt gang. Jeg kan godt lide de hold her, men der skal nok snart ske lidt nyt. I det hele taget er jeg god til at komme afsted, selvom det er gråt udenfor, og jeg gør det efter arbejde, så jeg ikke kommer hjem først. I weekenden bliver det bare ikke til noget.

På madfronten har jeg forsøgt mig lidt med LCHF, men det fungerede ikke rigtigt, så jeg gav op. Nu prøver jeg så lidt igen alligevel, fordi maden tiltaler mig enormt meget. Derfor har jeg købt en LCHF kogebog, som jeg forsøger at inkorporere langsomt i hverdagen. Morgenmad i hverdagene har jeg haft en slem tendens til at springe over det sidste års tid, men nu ser det ud til at vende, heldigvis. En ting jeg har rigtig svær ved er, hvad jeg skal spise før og efter træning, samt hvor lang tid før og efter. Har I nogen gode råd her? Jeg har prøvet både at spise for meget og for lidt, og det er ikke sjovt at hoppe rundt med hverken en fyldt eller en tom mave.

Jeg har faktisk hverken vejet eller målt mig de sidste par måneder, men jeg kan mærke, at det spænder noget så godt i ben, arme og mave, og det i sig selv er fantastisk. Men nu er vi gået ind i et nyt år, og inden vi får set os om, er det bikini tid. Så jeg vil forsøge at give den en ekstra skalle, så jeg kan se nogle seriøse resultater, inden da.

Share:

16 Comments

  1. 13. januar 2014 / 10:42

    Jeg plejer at spise helt normalt, men blot mindst to timer før, hvis det er konditionstræning… som de hold du tager er.
    Før styrke er det godt med en banan og evt. lidt nødder…
    – men jeg tror faktisk man selv skal prøve sig frem, da det er individuelt… i hvert fald blandt dem jeg træner med…
    Fedt, at du er godt i gang!

    • Lullumut
      Forfatter
      13. januar 2014 / 23:22

      Jeg kan slet ikke spise så meget 2 timer før. Altså et normalt måltid. Og har ikke tænkt på, om kosten var i forhold til kondiitions træning eller styrketræning 🙂 Prøvede med nogle nødder i tasken i dag, og det hjalp lidt 🙂

  2. StyleStories
    10. januar 2014 / 21:15

    Fedt du er kommet så godt i gang med træning og virkelig prioriterer det! Jeg hepper på dig 🙂

    • Lullumut
      Forfatter
      11. januar 2014 / 19:23

      Ja ik’ 🙂 Kan næsten ikke undvære de dage i min kalender. Taak 🙂

  3. Hannah
    10. januar 2014 / 10:08

    Tillykke med projekt sund og slank!

    Mht. spisning download Lift (en app som findes her > https://lift.do/). Så kan du vælge en plan og følger med andre mennesker, der gør det samme. Den er super inspirerende, synes jeg! Personalig kan jeg bedste lide denne version af LCHF > https://medium.com/inside-lift/a67062761d92.

    • Lullumut
      Forfatter
      11. januar 2014 / 19:20

      Tak 🙂 Fedt, tusind tak. Det vil jeg tjekke ud 🙂

  4. Anne Cathrine
    9. januar 2014 / 18:03

    Hvor er du sej 🙂
    Jeg plejer at spise en banan før træning, den plejer lige at holde mig kørende – det er nemlig så træls at hoppe rundt med en fuld mave. puha!

    • Lullumut
      Forfatter
      11. januar 2014 / 19:19

      Det føles bare så godt 🙂
      Må huske at have en banan med på job så. Ja, det er ikke sjovt 🙂

  5. Line - Infashionwebelieve
    9. januar 2014 / 15:07

    Inden træning kan jeg anbefale at spise en lille håndfuld nødder (jeg spiser mandler og hasselnødder) og rosiner samt en lille banan. Hvis der efter træning er noget tid til næste hovedmåltid, så plejer jeg at drikke en lækker smoothie eller lave et blødkogt æg. Den er en lidt (og sund) måde at få stillet den lette sult på.

    • Lullumut
      Forfatter
      11. januar 2014 / 19:19

      Det var en god idé. Det vil jeg sørge for at have med i tasken. Tak.
      Jeg træner efter job, så det er altid aftensmad, jeg skal have, når jeg kommer hjem 🙂 Ellers ville jeg også lave en smoothie 🙂

  6. 9. januar 2014 / 14:30

    Du er så sej! Er sikker på at du vil se resultater af dit arbejde.

    /Chau

    • Lullumut
      Forfatter
      11. januar 2014 / 19:13

      Jeg kan i hvert fald allerede nu godt mærke, at det strammer på kroppen på den gode måde 🙂

  7. Tina Hoffbeck
    9. januar 2014 / 14:27

    Før min ulykke var jeg meget fysisk aktiv.
    Før og efter træning har jeg spist/drukket: vand, lidt nødder, æble, gulerod, rosiner. Det ligger let i maven og drik ej for meget, så skvulper det når du bevæger dig. Nødder er godt for musklerne. Det andet er let og sundt for din krop med de rette vitaminer. Rosiner er gode og giver det sundere sukker til kroppen. Mangler du og din krop sukker, kan du også drikke en lille brik juice med almindelig frugtsukker i.

    God fornøjelse med træning og mad kur:-)

    Tina

    • Lullumut
      Forfatter
      11. januar 2014 / 19:13

      Øv, det er ærgerligt med sådan en omvæltning i livet.
      Tak, Jeg må sørger for at have sådan noget små-snack med på arbejde, så jeg har til bagefter 🙂 Skal bare huske ikke at spise det mit på dagen, haha. Mange tak 🙂

  8. Karina
    9. januar 2014 / 11:21

    Hvor lyder det bare godt at det går godt med dit projekt sund og slank!

    • Lullumut
      Forfatter
      11. januar 2014 / 19:12

      Ja, det er virkelig rart 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

error: Indholdet er beskyttet!