
Jeg lovede jo, at jeg ville berette lidt omkring mit nye arbejde, og det er det, som dette blogindlæg skal handle om. Hvis du ikke følger med herinde normalt, har jeg været ledig fra 1. maj 2019 og indtil midt november 2019. Du kan læse mere i dette blogindlæg; Jeg søger nyt arbejde.
Læs eller genlæs: Mit nye arbejde i møbelbranchen
I slutningen af august var jeg til en nr. to samtale hos en virksomhed, og de bad om en anbefaling fra en tidligere arbejdsgiver. Da jeg ikke har arbejdet fuldtid så mange steder, var der ikke mange valgmuligheder. Jeg kontaktede den virksomhed, jeg arbejdede for fra 2012 til 2017 og fik en anbefaling med det samme. Som tak lovede jeg at komme forbi med kage et par dage efter, og det var rart at se mine tidligere kollegaer igen. På trods af en positiv anbefaling fik jeg desværre ikke jobbet, da jeg ikke havde erfaring inden for netop det marketing-område. Jeg var heldigvis afklaret med det men klappede lige mig selv på skulderen. Tænk at jeg overhovedet havde været til to samtaler der. Uden erfaring.
Læs eller genlæs: Jeg søger nyt arbejde
Der gik et par uger, og jeg så på LinkedIn, at en tidligere kollega havde overtaget posten som direktør. Altså på den arbejdsplads, jeg havde fået en anbefaling fra. Jeg blev kontaktet af vedkommende, og vi blev enige om at holde et møde for at se, om der var et match. Dengang jeg var ansat der fra 2012-2017, var jeg ansat som Salg & Marketing Assistent. Vedkommende ville gerne have større fokus på marketing og især digital marketing. Det var sådan, jeg kom på det seks ugers kursus hos Bigum&Co. Og efter endt kursus stod jeg med en kontrakt og et fuldtidsjob i hånden.
I mit nye arbejde sidder jeg som Marketing Manager og har ansvaret for virksomhedens markedsføring. Både den digitale del og den offline del. Det er fedt, og jeg nyder det. Samtidig er det en virksomhed, der i mange år har “gjort som vi plejer”, og nu kommer der til at ske en hel del nyt. Det glæder jeg mig til at være en del af. Så altså hermed et indlæg omkring, hvad jeg bruger min tid på, og hvad der har beskæftiget mig de sidste fem-seks uger. Foruden transport, mand, barn, julefrokoster mv. Det kræver lidt at få sådan en hverdag til at hænge sammen igen og så lige op til jul. Men jeg er glad. Det er rart at være tilbage og dejligt at bruge hovedet igen.
Tillykke til dig… og godt nytår 🙂
Forfatter
Tusind tak, kære Lise 🙂 Og i lige måde! 🙂 Håber alt er vel hos dig. Kh. Louise
Det lyder spændende – endnu et stort tillykke med jobbet 🙂
Forfatter
Det er det også 🙂 Tak, søde! 🙂
Glædelig bagjul, stort tillykke med spændende job og snart rigtig godt nytår 🙂
Hilsner til du og din familie 🙂
Forfatter
Glædelig jul, Tina – og godt nytår 🙂
Tusind tak, det er så godt 🙂
Tak, lige over til jer 🙂
Kære Louise
Ej det glæder mig at høre; stort tillykke og selvfølgelig skal du da lige ‘stille om’.
Men tænker deres markedsføring er i gode hænder hos dig og jeg håber du bli’r glad for de nye udfordringer???
Godt nytår??
Kh
Din navnesøster på havnekajen i Odense
Forfatter
Tusind tak, Louise 🙂 Haha, ja. Det er faktisk fedt at komme tilbage til en virksomhed, hvor jeg tidligere har været i fem år. Har ikke haft så svært ved at huske navne osv. Alle de ting man oplever som ny medarbejder.
Awww, det var sødt skrevet! TAK! <3 Det er jeg helt bestemt allerede 🙂
Godt nytår på kajen <3
Tillykke Louise – Så skønt du fik jobbet og herligt du “bruger hovedet” igen.
Godt Nytår fra Janet
Forfatter
Tusind tak, Janet 🙂 Ja, det er skønt at få brugt hovedet på den bedste måde 🙂
Tak! I lige måde! Fedt at se det virker med kommentarerne igen 🙂